reklama

Kolektív

Kolektív bolo pre mna vždy príjemné a plnohodnotné slovo. Kolektív spolupracuje a dosahuje ciele, spoločne sa teší a spoločne smúti. Nič nie je iba na mne. Všetko je rozložené na viac hláv. Netušila som však, aký vie byť kolektív krutý a hnusný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Počas celého svojho života sa snažím vyberať si len ľahšie cesty, pretože sa mi nepáčia tie filozofie, ktoré hovoria, že ak si vyberieš ťažšiu cestu, tak potom príde ľahšia, alebo úspech ti bude viac chutiť. Nie, to nie je pravda. Úspech je najúspešnejší, ak sa pri dosiahnutí cieľu príliš nenarobíte a i napriek tomu je výsledok neočakávane výborný. To je potom radosť. Preto sa snažím svoje telo a bunky príliš nenamáhať a vyhľadávam kolektívne práce, kde nie je všetko odkázané iba na mňa. Nemyslím, že som nejak obmedzená a samostatnú prácu by som nezvládla, ale podľa filozofie ľahšieho zaťaženia si vyberiem to, čo mi vyhovuje. Samozrejme občas musím pre svoje dobro aj niekoho trochu využiť, ale ľudia, ktorých sa to týka si to často ani neuvedomia. Všetko sa snažím robiť neškodne, aby som nikomu neublížila. Z kolektívu pre mňa vyplývali zatiaľ iba výhody.

Samozrejme, že práca s inými ľuďmi má svoje klady, ale aj zápory. Napríklad, ak odrobíte najväčšiu časť práce, váš podiel je len málokedy dostatočne ocenení, ale nájdu sa aj prípady, že si vašu prácu ľudia vážia a hromadne vás vyzdvihnú, aby ste si užili svoj moment slávy. V prípade, že cieľ bol úspešne dosiahnutý, na menej pracujúcich sa zabudne a hromadne sa prepadá euforickým stavom. To býva naozaj krásne. Ak sa však prácička nepodarí, smútok je tiež spoločný, ale to je tiež výhoda. Lepšie sa nadáva, ak sa k vám ešte niekto pridá a vina je predsa skupinová. Nepríjemné je len to, ak viete kto to celé pokazil ale nie je vhodné ho z toho obviňovať, lebo to sa v kolektívoch nerobí. Bože, ako by ste mu vynadali. Prečo bol on alebo ona taká sprostá a zničila celú prácu. V týchto momentoch si však neuvedomujete, čo by ste dali za to, keby ste to zbabrali vy, aby si to nikto nevšimol a všetci vás nehali napokoji. S týmito rizikami každý do kolektívnej práce vstupuje. Ten, kto ide spolupracovať s niekým iným to podvedome robí preto, aby sa ochránil alebo priživil. Spoločné šťastie možno nie je také intenzívne ako osobné, ale o mnoho lepšie ako osobná prehra.

Preto som vždy bola zástancom práce v skupinách. Už na základnej škole som milovala práce vo dvojiciach, zvlášť v predmetoch, ktoré neboli mojou silnou stránkou. Nejako som sa už priživila a mala som sťaštie aj na spolusediacu. Tá musela mať vždy všetko tak, ako to byť má a to bola pre mňa veľká výhoda. Je mojou najlepšou kamrátkou už dosť dlho, a tak viditeľne tieto drobné pomoci, ktoré som od nej brala nijako náš vzťah nenarušili. Veď možno ani neviem koľkokrát to bolo naopak. Na strednej škole trochu ubrala z tempa, tak sme sa vydali spoločne na cestu hľadania pomoci inde. Vždy sa niečo našlo. Bolo to fajn, niekedy aj vtipné. Jednoducho kolektív mi vyhovoval.

Ale pred nedávnom som zitila, že nie je všetko také úžasné ako sa zdalo. Na niečom mi naozaj záležalo a ak som chcela aby sa plán splnil podľa mojich predstáv, znamenalo to samostatnú prácu. nezdalo sa mi to ťažké, jedinou podmienkou bola účasť celého kolektívu na projekte. Ja som spravila všetko dôležité, od nich som chcela už len elementárne veci, ktoré som ja nemohla spraviť, pretože sa týkali každého z nich. Netušila som že práve to bude problém. Niekoľko ľudí to všetko odmietlo a celé dielo bolo zmarené. Keď ku mne niekto prišiel iba s odmietavým postojom a bez iného návrhu, vraždila by som. Bolo to strašné a ponižujúce prosiť ich aby tú maličkosť pre mňa a pre seba spravili. Uvedomila som si, ako sa nikdy v kolektíve správať určite nebudem. Uvažovala som už aj o tom, že s kolektívom je koniec, ale to sa ešte uvidí. Ľudia vedia byť veľmi krutí a ľahostajní k iným. Som dosť sklamaná.

Eva Rohoňová

Eva Rohoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

volám sa eva rohonova ,bývam v Piešťanoch, končím štúdium na gymnáziu a pokračujem na architektúre. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu